Een klacht of zorg delen

We willen een fijne, veilige omgeving zijn voor iedereen die met ons te maken heeft. Daarom hebben we regels over hoe we met elkaar en onze woon- en opvangplekken omgaan.

Bekijk hier de CVD huis- en gedragsregels

Houdt een ander zich niet aan de regels en maak je iets vervelends mee? Of ben je niet tevreden over een van onze diensten? Dan wil je misschien je ervaring of zorgen met iemand delen. Of een klacht melden, bijvoorbeeld over ongewenst gedrag.

Gaat een (andere) cliënt over jouw grenzen heen? Meld dit dan bij je begeleider. Samen denken jullie na over wat jou helpt. Gaat je vervelende ervaring over een CVD medewerker? Of een dienst van CVD?

Je kunt verschillende stappen zetten:

Als dat goed voelt, kun je je ervaring delen met de medewerker waar het om gaat. Of met iemand anders uit het team van die medewerker. Voor je begeleider is het altijd fijn om van jou te horen wat jij oké vindt, en wat niet.

Door dit te zeggen, geef je feedback. En zo leert je begeleider jou beter te helpen. Op een manier die bij jou past!

Misschien lukt praten met CVD medewerkers niet. Of voelt het niet goed. Dan kun je praten met de Vertrouwenspersoon Zorg: Remko Trompetter. Zij werkt niet bij CVD, en kan daardoor op een andere manier naar je luisteren.

Remko denkt mee over wat jou kan helpen en weet welke opties je hebt. Als je wil, helpt ze bij het schrijven van een klachtenbrief of het voeren van een gesprek. Alles wat je met haar bespreekt, blijft geheim. Remko doet niets zonder jouw toestemming.

Je kunt de Vertrouwenspersoon Zorg van maandag tot en met vrijdag bellen tussen 9.00u. en 17.00u. op 06 527 863 89. Je kunt ook mailen naar r.trompetter@hetlsr.nl

In deze video stelt Remko zich voor en vertelt hij over zijn werk.

Ben je het ergens niet mee eens? Of ben je ontevreden over een dienst die CVD levert? Hier vind je de klachtenkaart waarmee je zelf of met hulp van iemand een klacht kunt melden. De Vertrouwenspersoon Zorg kan je ook helpen bij het invullen. Stuur je klachtenkaart naar:

CVD T.a.v. Afd. Klachtenbehandeling
Postbus 208
3000 AE Rotterdam

Binnen 7 dagen nadat we je Klachtenkaart hebben ontvangen, krijg je een gesprek met de leidinggevende van de medewerker waar de klacht over gaat. De directie van CVD ziet jouw klacht ook, en weet wat medewerkers met jouw klacht doen.

Wil je precies lezen wat er met jouw klacht gebeurt en wat jij kunt doen? Download hier de klachtenregeling. In dit document staat ook hoe de onafhankelijke klachtencommissie helpt, als jij en je begeleider of leidinggevende een klacht niet samen kunnen oplossen.

!Help, ik heb vanavond geen slaapplek!
Samen op weg naar thuis
Keurmerken